Tips voor een gezond leven

Voorkomen is beter dan genezen. Onderstaand een aantal redelijk makkelijk te volgen leef- en voedingsregels:

  • Heb plezier! Lachen is (aantoonbaar) gezond.
  • Neem voldoende rust, houd het dag-, nachtritme aan.
    Indien u graag overdag wilt rusten of slapen, doe dit dan maximaal een half uur per keer om te voorkomen dat u in het nachtritme terecht komt.
  • Zorg voor voldoende lichaamsbeweging; liefst minimaal een half uur per dag, ga bijvoorbeeld wandelen.
  • Vergeet niet voldoende te drinken (minimaal 1.5 liter vocht). Bij voorkeur warm of koud water, kruidenthee (liefst in de vorm van een kruidenmengsel). Mijd frisdranken, sappen, koffie of thee.
  • Gebruik zoveel mogelijk onbewerkte (niet geraffineerde) levensmiddelen, liefst onbespoten en passend bij het seizoen.
  • Gebruik zo min mogelijk witte suiker (puur of verwerkt) en wees voorzichtig met zout.
  • Vermijd bewerkte koolhydraten. Zoete producten zoals koekjes, maar ook andere witmeelproducten zoals wit brood, pasta of rijst bevatten hoge concentraties bewerkte koolhydraten.
  • Eet bewust (goed kauwen) en eet met mate.
  • Eet niet laat op de avond of ‘s nachts. Eet bij voorkeur voor acht uur ’s avonds.
  • Eet wat in je omgeving groeit. Lees meer...

 

Lid van de NVA

Bettina Busse is lid van de Nederlandse Vereinging voor Acupunctuur

Bettina Busse
Rietmeent 190
1357 CT Almere

Mobiel: 06-28847507
Mail: bettina.busse2@gmail.com

Privacystatement

Ga naar boven